Закуската, най-важното хранене през деня!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Изречение, което сте чували от както се помните, но дали наистина закуската е най-важното хранене за деня?

Тя е задължителен елемент от здравословния режим на съвременния човек. Дава енергия и подпомага физическата активност на организма през целия ден. Закуската може да означава различно нещо за всеки. За някои това може да е чаша кафе, плод, сандвич или изобщо нищо. Но закуската е съществена част от диетата Ви и трябва да се опитате да я включите като хранене.

Причини, поради които е добре да закусвате
  • Яденето на здравословна закуска може да има смисъл по редица причини, включително за подобряване на умствените Ви резултати, концентрация и доброто Ви настроение. Това е така, защото здравословната закуска осигурява енергия, за да започнете деня си. Осигурява Ви основните хранителни вещества, от които тялото Ви се нуждае. Закуската сутрин е определяща за количеството и вида на храната, която ще консумирате през останалата част от деня.
  • Сутрин в човешкото тяло се случват много процеси – повишена обмяна на веществата, усещане за глад и жажда. Времето в което избирате да се храните може да окаже влияние на различни физиологични процеси – като цикъла на сън и будене, телесната температура, активността и концентрацията. Когато закуската сутрин съдържа достатъчно протеин, полезни мазнини и известно количество въглехидрати, това създава подходяща хормонална среда в тялото.
  • Храната е един от инструментите, с които така да се каже задвижвате тялото си и го активирате. Хората, които пропускат закуската, несъзнателно се опитват да съхранят енергията си и да се движат по-малко. Но, както е вярно, че повечето физическа активност поражда нуждата от повече храна, така и храната, поражда нужда от движение. Знаете, че здравото тяло винаги се стреми към баланс. Така че хората, които закусват, повишават активността си многократно през първата половина на деня.
  • Казват, че деня се познава по сутринта. И ако го започнете със здравословна закуска и проява на уважение към себе си, това ще Ви предразположи положително към предстоящия ден. Добрият избор води след себе си и други такива.

Ще разгледаме няколко причини, поради които хората не закусват, и полезни предложение, с които да се опитате да включите това хранене в режима си.

Причини, поради които хората не закусват:
„Не съм гладен“

Ако наистина не сте гладни сутрин, то не се насилвайте. Вместо това вземете закуската със себе си и я изяжте на работното си място, докато се разсъните и прочетете имейлите си.

„Нямам време сутрин“

Има бързи и лесни варианти, които може да изберете за закуска в движение, която не изисква много време или планиране. Банан с шепа бадеми е вариант за закуска, който бавно отделя енергия през цялата сутрин. Може да накиснете овесени ядки в мляко преди лягане, после да добавите мало плодове и ядки. Ако го съхранявате в удобна кутия, можете да го вземете и да излезете, като се храните в движение.

„Опитвам се да следя теглото си“

Изследванията сочат, че хората, които закусват, са по-малко склонни към наддаване на тегло, защото се хранят по-малко през деня. Това не важи за всички, но е установено, че редовното хранене намалява вероятността за наддаване на тегло. Ако забележете, че изпитвате желание за калорични храни преди обяд, яденето на здравословна и питателна закуска може да помогне да притъпите това желание.

„Не мога да открия закуската, която ми харесва“

Ако мислите, че не обичате закуската, може би още не сте намерили подходящата за Вас. Не мислете, че вариантите за закуска са само сандвич, или само овесени ядки. Ако не сте сигурни откъде да започнете, опитайте, като ограничите вариантите си за закуска единствено до това да е по-нисковъглехидратна и здравословна. Може да опитате много и различни варианти, докато откриете, тези които Ви допадат най-много.

Ако сте от хората, които закусват, но търсят по-здравословни варианти, опитайте да направите няколко замени, като например – вместо конфитюр – фъстъчено масло, заменете белия хляб с пълнозърнест, или вместо шоколадов десерт, протеинов бар с ниско съдържание на захар. Не забравяйте да включите и напитка към закуската си, тъй като това, че сте добре хидратирани, може да Ви помогне да се концентрирате през деня.

Окачествяването на дадено хранене като най-важното не е разумен подход. Има някои общоприети истини, които допринасят за това, закуската да е на почит в това отношение. Най-важното, обаче, е това, да откриете модела на хранене, който отговаря на нуждите на Вашето тяло. Изградете си балансиран режим на хранене, независимо дали ще закусите обилно или ще изпиете само чаша кафе. С грижа за Вас.

Сподели в:

Коментарите са затворени