Съвети за справяне с умората и поддържане на енергията

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Усещате ли липса на енергия? Може би си задавате въпроса „Защо винаги съм изморен?“ Това може да се случи на всеки, независимо от причината – било недоспиване, или друго. Постоянното изтощение обикновено е резултат от нещо повече от няколко среднощни партита. Има редица неща, които могат да Ви изморят, но има и начин да се справите с умората. Каквато и да е причината, продължителната умора прави тялото уязвимо на инфекции. Обърнете внимание на тези страхотни съвети, които ще Ви помогнат да се справите с нея.

Справете се с ежедневния стрес

Това е една от причините винаги да се чувствате уморени. Ежедневното натоварване, работа, домашни задължения, липса на сън, претоварване. Умът има нужда от почивка точно както и тялото. Всичко може да е само в главата Ви, но психическият стрес причинява физиологични проблеми – понижава енергията, причинява болка, проблеми с храносмилането, дори заболявания. Най-добрият начин да се справите със стреса е винаги при Вас – дишайте. Може да пробвате с дихателните упражнения, за които може да научите повече, от нашия блог: https://www.aptekizapad.bg/blog/dihatelni-uprajneniq/ И още по-лесно се получава с усмивка – тя отпуска мускулите и освобождава напрежението.

Осигурете си достатъчно време за почивка

Това вероятно го знаят всички – недостатъчното сън води до хронична липса на енергия. Тогава тялото се нуждае от повече и по-калорична храна, за да си набави необходимата му енергия. Средно човек се нуждае от поне 8 часа сън в денонощието. Ако на единия ден спите по-малко се постарайте на следващия да се наспите добре, за да се презаредите тялото с енергия. Следобедната дрямка, според изследвания може да подобри двигателните умения и когнитивната функция. Тя може да направи чудеса с тонуса в следобедните часове. Но не бива да се забравя, че не трябва да е повече от 20-тина минути, тъй като по-дългият сън има точно противоположния ефект – усещане за повече умора.

Правете упражнения и се движете активно

Прекалено уморени сте, за да тренирате? Не пропускайте упражнения, защото те ще повишат тонуса Ви , а това съответно ще повиши енергията Ви и ще увеличи работоспособността. Не е нужно да правите тежки тренировки. Напротив – установено е, че упражнения с нисък интензитет намаляват нивата на преумора повече, отколкото, ако тичате или правите динамична аеробика. Редовните и кратки упражнения са достатъчни, или просто да повървите пеша и да се разходите.

Поддържайте добри нива на хидратиратация

Много хора не осъзнават, че дехидратирането не води само до главоболие, чувство на глад и жажда – може да Ви накара да се чувствате уморени. Опитайте се да останете хидратирани през целия ден, не само когато навън е топло или извършвате физическа активност. Пийте толкова течности, колко са Ви необходими, за да се чувствате жизнени и енергични. Не разчитайте на бездънната чаша с кафе. Наистина чаша кафе ободрява, но за кратко. Опити показват, че след третата чаша кофеинът спира да действа като източник на енергия. Енергийните напитки създават още един шок в организма. Не се препоръчва да прекалявате с тях, защото съдържат прекалено големи количества кофеин, захар и подсладители. Въздържайте също така от газираните напитки и „здравословните“ сокове. За възстановяване на водния баланс е достатъчно да пиете вода, ако предпочитате сок, най-добре да е без добавена захар.

Забравете за бързите въглехидратни храни

Мнозина вярват, че една шоколадова вафла и бърз десерт, ще ви заредят с енергия и ще Ви ободрят, това съвсем не е така. Многото въглехидрати на закуска – бързо производство на енергия, последвано от рязък спад. Подходящи за закуска са храните с високо съдържание на фибри и протеини. Увеличете приема на полезните мазнини – пример за това са суровите ядки, фъстъците, бадемите и орехите, които са чудесен източник на енергия. Те са пълни с антиоксиданти, фибри и протеини. Хранете се с повече пресни сезонни плодове и зеленчуци. Освен сити, ще сте пълни с енергия и ще забравите за умората.

Научете повече за магнезия и ползите от него

Това е минералът, който играе важна роля в подпомагането на тялото да превърне храната в енергия – това е доста важно за поддържане на цялото тяло. Сънливостта и мускулната слабост са симптоми за дефицит на магнезий. Оказва се, че в днешно време много хора не си набавят препоръчителното количество магнезий.  Добрата новина е, че той се съдържа в много храни.  Големи количества от него има в зелените, листни зеленчуци, ядките, кафявия ориз, рибата и месото. Ако установите, че не приемате достатъчно количество с храната си, може да помислите за прием на добавки магнезий. В аптечната мрежа може да откриете в различни форми.

Динамиката в която живеете и натовареното ежедневие неминуемо водят след себе си умора. За да я преборите се погрижите за себе си. Заредите се с енергия като подобрите качеството на съня си, внимавайте с какво се храните, консумирайте достатъчно вода и контролирайте физическите и психическите действия. Все повече хора чувстват умора и тя им пречи да вършат ежедневните си задължения, но Вие ще се справите с нея, като обърнете внимание на нашите съвети, с грижа за Вас.

Сподели в:

Коментарите са затворени