Експертно одобрени съвети, които ще Ви помогнат да спите по-добре

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Липсата на сън ще Ви накара да чувствате раздразнителни, нервни и изтощени. А добрият сън е важен за здравето, младостта и красотата на човек. Ако недоспиването стане периодично, тогава един по един ще започнат да се появяват проблеми – кръгове под очите, бледост, понижен имунитет, невнимание и изтощение. Повечето хора в наши дни имат проблеми със съня, ако не постоянно, то от време на време. Независимо дали това е защото партньора Ви хърка или защото не можете да си намерите място, има няколко трика, които ще Ви помогнат да спите спокойно.

Станете от леглото

Ако се събудите през нощта и откриете, че мислите Ви се надпреварват и не можете да заспите отново. Или се събуждате на всеки 20 минути, може да Ви звучи странно, но станете от леглото си. Опитайте да почетете книга в другата стая, послушайте успокояваща музика или си направете гореща напитка (но без кафе). Когато се почувствате по-спокойни се върнете в леглото.

Създайте си рутина

Всъщност, намирането на свой собствен ритъм и придържането към него е ключ номер 1 към перфектния нощен сън. Това означава да се научите да си лягате и да ставате по едно и също време всеки ден. По този начин организмът се научава, че има ритъм и започва да го спазва.

Създайте си удобство

Вземете си качествен матрак и възглавница. Не подценявайте удобството им, те помагат на тялото да се отпусне, запивате по-бързо и сънят е по-здрав. Също така забравете за тесните пижами. Осигурете си максимален комфорт.

Проветрявайте спалнята си

Ако е възможно спете на отворен прозорец, ако ли не, то поне проветрявайте стаята си преди лягане. Температурата трябва да е около 18 градуса. Препочъва се, да е колкото е възможно по-тъмно. Блокирайте светлината с щори и пердета, ако се наложи може дори да използвате маска за сън.

Компютърът и телефона нямат място в леглото

Най-добре е да ги оставите в другата стая. Също така не гледайте телевизия точно преди сън, защото синята светлина е особено разрушителна за съня. И ако все пак решите да гледате нещо или да почетете, внимавайте, целта е да се отпуснете, за да заспите по-лесно, а не да се превъзбудите преди сън.

Подходете умно към това, което пиете и ядете

Хранителните навици играят не малка роля за качеството на съня, особено храната и напитките в часовете преди хранене. На първо място кофеинът – той може да предизвика проблеми със съня до 10 часа след приема му, за това дори едно малко еспресо следобед, може да е голяма пречка за спокойния сън. Тежката храна и големите порции не са за предпочитане непосредствено преди лягане. Избягвайте пикантните, киселите и мазни храни, защото те могат да бъдат причина за стомашни проблеми и киселини, което отново пречи на съня.

Избягвайте и приема на твърде много течности, дори да са вода и чай. Това ще доведе до често посещение на банята през нощта и ще наруши съня Ви.

Движете се активно през деня и спортувайте

Хората, които спортуват активно, спят по-добре през нощта – това е факт. Редовното движение също така подобрява симптомите на безсъние и сънна апнея и увеличава времето, което прекарвате в дълбок сън. Колкото по-енергична е тренировката, толкова по-здрав е съня. Но дори и една разходка от 30 минути пеша на ден, ще подобри качеството на съня Ви.

Енергичните тренировки трябва да са най-малко 3 часа преди лягане, и ако все още имате затруднение със заспиването, преместете ги по-рано. Вечер тренировките трябва да са релаксиращи упражнения като йога, пилатес, които ще помогнат за насърчаване към съня.

Намалете стреса

Въпреки, че сте го чували доста често, все пак е важно да се спомене – стресът, нервите и притеснението Ви пречат да спите. Затова, ако безпокойството доминира през деня, то трябва да се опитате да сте по-позитивни и да се научите, да се справяте със стреса. Има някои ежедневни дейности, които изглеждат рутинни, но реално стимулират мозъка твърде много, което също му пречи да се успокои и да заспите спокойно. Опитайте се да ги избягвате.

Ако спазите тези няколко прости правила, след определено време със сигурност ще се похвалите, че сте постигнали един добър и спокоен сън. На сутринта ще сте бодри, отпочинали и пълни с енергия и ще можете да се изправите пред предизвикателствата на деня.

Сподели в:

Коментарите са затворени