Всичко за суперхраните

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Може би сте чували термина „суперхрани“, доста често през последните няколко години. Но кои са те, какво правят и как да ги добавите към диетата си?

Какво представляват суперхраните?

Няма конкретно определение, или доказателство, което да прави една храна „супер“, но това е етикет, прикрепен към храни, които са богати на хранителни вещества и са полезни за вашето здраве.

Много е бързо и лесно да вземете сандвич , или да посегнете към шоколада в 15 часа. Но добавянето на суперхраните към менюто си е най-лесния начин да осигурите на своето тяло витамините и минералите, от които се нуждае, за да функционира и да се чувства страхотно.

Важно е да запомните, че не е нужно да разчитате на една и две диети, за да оформите бързо тялото си и за да сте здрави. За да се чувствате възможно най-добре, всичко е свързано с добавянето на богати на хранителни вещества храни в ежедневието Ви. Диета, която е основно на растителна основа, като спанак, броколи, ядки, бобови растения, авокадо и сладки картофи. Може да включва риба, яйца и млечни продукти.

Кои са различните видове суперхрани?

*Тъмни листни зеленчуци – зеле, спанак, броколи, тъй като те са пълни с витамини А, С и К.

*Горски плодове – ягоди, плодове, боровинки и червени боровинки, които съдържат витамин С, фибри и витамин К.

*Яйца – за закуска, за обяд или вечеря, те са суперхрана, тъй като съдържат много желязо, аминокиселини и витамини А и В.

*Бобови растения – тези малки чудеса са източник на фибри и съдържат витамини от група В. Прибавете към менюто си нахут, леща, боб, грах и дори фъстъци към диетата си и да извлечете ползите.

*Ядки и семена – списъкът е безкраен, но шепа бадеми, орехи и тиквени семена може да съдържа приблизително 13 грама протеин, както и да помогне за регулирането на кръвната захар също.

*Джинджифил и куркума – острият им вкус и цвят не са единствените им качества. Джинджифилът е чудесен източник на калий, а куркумата съдържа високо съдържание на желязо.

*Авокадо – особено популярно в последно време, но има защо. Съдържа фолиева киселина, омега-3, калий, фибри, магнезий и витамини А, С, D, Е и К.

*Сьомга – много богата на омега 3, тя може да подобри здравето на очите и мозъка, а също така съдържа и витамини от група В.

*Сладък картоф – той е чудесен начин да добавите витамин А към диетата си.

*Ленено семе – съдържа фибри, омега-3 и витамини от група В. Добавете няколко лъжици към киселото си мляко, или към яхния. Това е много лесен начин да добавите витамини и минерали към храненето си.

Защо е важно да консумирате суперхрани?

Яденето на малко здравословни храни и наблягането на преработени, съдържащи захари и наситени мазнини, може да Ви накара да се чувствате мудни, уморени и немотивирани. Затова балансираната диета и добавянето на повече хранителни и здравословни храни към нея е един от най-добрите начини да си осигурите енергиен тласък и да се почувствате добре.

Как лесно да ги добавите към диетата си?

За да добавите „суперхраните“ към диетата си, тогава опитайте да направите интелигентни заместители и да се улесните.

  • Добавете плодове, ядки и семена към млякото си
  • Сгъстявайте яхниите с нахут или леща, вместо с ориз и картофи
  • Определете си един ден от седмицата без месо
  • Заместете шоколадите и хрупкавите закуски със сурови зеленчукови пръчици и авокадо
  • Сменете млечния шоколад с няколко квадратчета натурален – той ще задоволи желанието Ви за сладко, като всъчщото време е богат на много желязо, цинк и магнезий

Когато се комбинира с редовни леки упражнения, този балансиран режим на хранене, в който сте включили „суперхраните“, ще откриете ползи за здравето, които надхвърлят загубата на излишни килограми. Защото Вие сте това, с което се храните, за това бъдете „суперздрави“.

 

Сподели в:

Коментарите са затворени