Консумирайте плодове и зеленчуци пет пъти на ден

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Какво се има предвид под пет пъти на ден?

Консумирането на плодове и зеленчуци няколко пъти на ден, всеки ден е един от начините, по които може да помогнете на тялото си да се чувства здраво и енергично. Важно е да се уверите, че ядете достатъчно. Доказателства показват, че консумацията на поне пет порции плодове и зеленчуци, комбинирано, може да има значителна полза за здравето Ви.

Разнообразието е от значение, затова се хранете с комбинации от различни плодове и зеленчуци, тъй като всеки от тях съдържа разнообразни количества от така необходимите витамини и минерали. И ако обичате основно краставици и банани, въпреки че спадат към групата на полезните, в никакъв случай не са достатъчни, за да се придържате към „петте на ден“.

Колко е количеството на една порция?

Количеството плодове или зеленчуци за един прием трябва да е около 80г., а за сушените плодове, около 30г. Пример за това колко е това количество е – шепа грозде, половин авокадо, седем ягоди, един среден сладък картоф, един среден банан, половин грейпфрут и т.н.

Трябва да се опитате да консумирате поне пет различни порции на ден. Помнете пет е минимумът, колкото повече, толкова по-добре. Тук няма правилно или грешно. Но пет порции е по-постижими за повечето хора от десет. Част от здравословната и балансирана диета са тези порции, които са чудесен начин да помогнете на тялото са да изглежда и да се чувства по-добре. Не се опитвайте да оказвате прекалено голям натиск върху себе си.

Същото важи и за децата

Децата Ви също трябва да се хранят с най-малко пет порции плодове и зеленчуци на ден, като за тях една порция е приблизително количеството, което може да се побере в дланта им или размера на стиснатия им юмрук. Количеството, което вашето дете трябва да изяде, зависи и от възрастта, телосложението и физическата активност.

Кои храни ще помогнат да си набавите дневния прием

Те могат да бъдат пресни, замразени, сушени , консервирани. За това не е необходимо да правите драстични промени в диетата си , за да достигнете препоръчителното количество. Плодовете и зеленчуците, които са в готвените ястия, също влизат в това число. Но бъдете внимателни, защото те съдържат още сол, захар и мазнина. За да знаете с какво се храните, най-добре е да приготвяте храната сами вкъщи, за да сте сигурни какво точно съдържа. Сервирайте с обилно количество салата.

Напитките броят ли се?

Да, но само една чаша прясно изцеден сок или смути на ден. Без да има подсладители, захар и консерванти. Ограничете се до 150 мл., защото колкото и да пиете, това все пак ще е само един от петте ви приема на ден. Това е така, защото когато изстисквате плода или зеленчука от него се премахват фибрите, оставяйки само сок. При стискане или смачкване от плодовете се освобождава захар, за това внимавайте още повече с фрешовете.

Как по-лесно да добавите петте порции в менюто си?

Разнообразието от плодове и зеленчуци е безкрайно, така че за всеки ще има по нещо. Направете си „дъга“ от цветове – колкото по-цветни са плодовете и зеленчуците във вашата храна, толкова по-широк е диапазонът от хранителни вещества, които съдържат.

  • Добавете плодове към вашето кисело мляко за вкусен старт на деня. Изяжте половин банан. Или плодова салата.
  • Добавете шепа или две различни зеленчуци и ги направете на пюре.
  • Хвърлете нарязани чушки и гъби към омлета от яйца.
  • Опитайте към така любимата скара да добавите тиквичка, домат, патладжан
  • Хранете се с бобови растения на супа или яхния, за обяд
  • Разменете чипсовете и снаксовете, с нарязани моркови и краставица
  • Разменете бисквитите с парчета плодове
  • Намажете резенчета ябълка с фъстъчено масло и си направете фантастичен десерт
Хранителните добавки

Опитайте първо с храна. Обикновено тялото Ви може да получи всички витамини и минерали, от които се нуждае от хранителния Ви режим. От консумирането на достатъчно плодове и зеленчуци и балансираното хранене. Ако вашият лекар или диетолог Ви е назначим приема на добавки, то в аптечната мрежа може да откриете богато разнообразие. Най-добре се консултирайте с фармацевт, за да получите най-добрия продукт, отговарящ на нуждите на вашето тяло.

Пробвайте това предизвикателсто за пет дни и ще усетите разликата. Ще почувствате прилив на енергия, тялото Ви ще се чувства здраво и най-важното защитено. Ще забележите как си отива подуването, умората и глада. Грижете за себе си, защото Вие сте това, с което се храните. Бъдете свежи и цветни.

 

Сподели в:

Коментарите са затворени