Лесни съвети, които ще Ви спестят дългите часове в кухнята

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Независимо дали сте твърде заети или супер организирани, готвенето отнема много време и енергия всеки ден.

Ето защо хората доста често прибягват до готова храна, която не е здравословна, хранят се с полуфабрикати и консерванти. Ако най-голямата пречка пред Вас, за приготвянето на полезна и здравословна храна, е липсата на време, ще Ви споделим няколко трика с помощта на които ще се справите с това предизвикателство.

Когато знаете, че в хладилника си имате приготвена храна, няма да се налага да поръчвате пица по телефона. А когато се приберете изморени от работа и не Ви е до готвене, просто изваждате и затопляте това, което сте си подготвили предварително. По този начин си осигурявате спокойствие и най-вече, здравословнa, домашно приготвена храна.

Направете си план

Отделете 30 минути, в които да си изготвите план, като в него oпишете какво обичате да ядете. Ако спазвате определен хранителен режим – каква храна включва той. Измислете няколко разнообразни дневни менюта и направете план как ще ги съчетаете, така че да изискват по-малко готвене. Така вместо да измисляте обяд за всеки ден от седмица, пригответе си 2-3 любими рецепти и ги редувайте.

Запишете избраните ястия за закуска, обяд и вечеря, а след това необходимите продукти за тяхното приготвяне.

Следва пазаруването

Пазарувайте веднъж седмично, всичко необходимо. Повечето хора не обичат да пазаруват в големи количества, защото смятат, че парите, които дават за храна, на куп, са много. Но повярвайте, ходенето до магазина всеки ден, за купуването да едно-две неща, винаги, води до допълнителни разходи. Когато пазарувате за цяла седмица, можете лесно да следите парите, които давате за храна и да контролирате финансите си.

Купете си кутии за съхранение на храна

Трябва да съхраняват храната в пряснa, да са удобни за съхранение в хладилника, като не заемат много място и да са лесно преносими. Когато избирате кутия, обърнете специално внимание на пластмасата, от която е изработена. Потърсете  кутии от полипропилен, защото тази пластмаса се счита за най-безопасна за съхранение на храна. Ако приготвяне седмичното си меню в един ден, маркирайте кутиите за всеки ден от седмицата и датата, на която сте ги приготвили.

Какво да си приготвите?
  • За закуска – може да изпробвате няколко здравословни рецепти за смутита. Подготвeте от предната вечер всичко необходимо и само добавите в блендера, докато си направите чаша кафе. Може да си приготвите кисело мляко с плодове и ядки в кутия, в хладилника, която да вземете за из път на сутринта.
  • За обяд – отделете време в което да подготвите обяда си за седмицата. Това не означава обаче, че трябва да правите големи количества пилешко, което да ядете всеки ден. Опитайте, да си правите заготовки, които да комбинирате в различни рецепти. Например, подгответе си кайма, след което можете да я добавите към зеленчуци, към паста или с люти подправки – така вече имате три различни обяда. Или когато си приготвяте вечеря, оставете си за следващия ден, за обяд. Можете лесно да го направите като просто използвате два пъти повече продукти.
  • За вечеря – от голяма помощ би Ви било предварителната подготовка на продуктите, което отново е свързано с планирането на менюто за седмицата. Ако не обичате храната да се застоява дълго, просто нарежете зеленчуците си, овкусете месото, пригответе всичко необходимо и само завършете ястието преди вечеря.
Организирайте времето си

За да подготвите храната си, трябва да сте сигурни, че действително ще имате време за това. Неделя следобед е чудесно време за подготовка за предстоящата седмица, защото всеки знае, колко е трудно понеделник вечер. Планирайте и подгответе седмичното си меню, така ще спечелите много повече свободно време, вкусна и здравословна храна и ще намалите разходите си. Когато можете, винаги опитвайте нови и интересни неща в кухнята, забавлявайте се и се усмихвайте.

Сподели в:

Коментарите са затворени