Как да контролираме притеснението?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Петя Георгиева
Психолог и семеен консултант

Нормално е в момента да се изпитва чувство на притеснение предвид извънредната обстановка. Ако усетите обаче, че то започва да излиза извън контрол и да влияе на живота Ви (изпитвате високо ниво на тревожност и не можете да спите), то може би е време да намерите начин, чрез който да го ограничите. Нужно е да предприемете стъпки към управление на собственото си ниво на удовлетвореност и благосъстояние.

Реални и предполагаеми притеснения

На първо място „класифицирайте“ вашите притеснения в две групи: действителни и предполагаеми. Важно е да си дадете сметка, дали притеснението Ви е насочено върху реален проблем и да оставите то да премине или да се опитате да се фокусирате върху нещо друго.

Поддържане на баланса

За да се радвате на удовлетвореност е необходимо живота, който водите, да е балансиран с дейности, които носят наслада, удовлетвореност и близост с другите. Човек е социално същество и се нуждае от връзка с другите, за да се развива. Опитайте да откриете занимания, които да Ви носят чувство на спокойствие и щастие, с които да се ангажирате и разсейвате и да общувате с други хора.

Промяна на обичайните дейности

Много от нещата, с които обичайно сте свикнали в ежедневието си, са се променили. Нормално е това да наруши ритъма на живот и да се открие, че нещата, които са Ви поддържали в благосъстояние досега, са станали трудни за правене. Без значение каква е точно ситуацията сега, ще е полезно да извършвате други дейности, които ще Ви донесат усещане за удовлетвореност, социален контакт и развлечение. Добре е всеки ден да се ангажирате със занимания, които да Ви дават усещането, че сте постигнали някакъв резултат, който да е видим и да ви носи удовлетвореност.

Бъдете благодарни за това, което имате

Във времената на глобална несигурност, техниката на благодарността е изключително силна и въздействаща. Тя помага да се свържете с щастливите си моменти, да сте жизнени и удовлетворени. В началото или в края на всеки ден си дайте време да благодарите за изминалия ден. Старайте се да сте конкретни и да обръщате внимание на всяко малко нещо, записвайте своите благодарности ежедневно в продължение на поне 30 дни. Защото, когато сте в състояние на истинска и дълбока благодарност, не е възможно в същото време да изпитвате и притеснение.

Сподели в:

Коментарите са затворени