Безсънието – как да се преборим с него?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Всеки ден хиляди хора по света се измъчват от безсъние

Най-чести причини за това са: стрес, нервно напрежение, преумора, нарушен хранителен и двигателен режим, злоупотреба с кофеин, никотин, алкохол, промени в работното време и пътувания. Редица клинични проучвания доказват ползите от приема на естествени съставки като маточина, лавандула и хмел при безсъние.

Екстрактът от листа на маточина съдържа ценни етерични масла, които благоприятстват за намаляване на стреса, безпокойството и безсънието. Хмелът има успокояващо действие и подпомага заспиването и поддържането на пълноценен нощен сън. Екстрактът от лавандула има отношение към намаляване на стреса и тревожността. Добре е природните екстракти да бъдат съчетани с мелатонин, витамин В6, магнезий.

Мелатонинът е естествен регулатор на денонощните ритми в организма, отговорен за прехода между сън и бодърстване. Той се синтезира в мозъка и е зависим от количеството околна светлина – на светло нивата му са ниски и организмът е активен, обратното е при стъмване. Приемът на мелатонин намалява времето за заспиване. Магнезий и витамин В6 подпомагат нормалната функция на нервната система и намаляват ефектите на умората.

Не се препоръчва за употреба от бременни жени, както и при свръхчувствителност към лавандула или някоя от другите съставки.

Хранителните добавки не могат да заместят разнообразното и балансирано хранене и здравословния начин на живот. Да не се превишава препоръчаната дневна доза. Ефектът от приема на този продукт може да варира при отделните потребители и не може да продължава неограничено дълго време. Продуктът е предназначен за лица над 18 годишна възраст. Ако имате сериозни оплаквания и/или такива, които не се подобряват с течение на времето, моля потърсете лекарска помощ!

1. D. O. Kennnedy, 2003; 2. J. Cases, 2011; 3. L. Franco, 2012; 4.H. Woelk, 2010; 5. S. Kasper, 2013

Сподели в:

Коментарите са затворени