Разбийте подуването като намалите въглехидратите

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Храносмилането Ви е бавно и трудно? Вечно сте с подут корем и страдате често от запек? Когато това състояние е свързано със силен дискомфорт или болки, вероятно става въпрос за здравословен проблем. Доста често, обаче, подутият корем е сигнал за неправилно хранене и небалансиран прием на въглехидрати.

Причини за подуване на корема

Бързото хранене и приемането на големи залъци, недобре сдъвкана храна е съпроводено и с поемането на големи количества въздух. Той се пренася заедно с храната и става причина за подуване. По този начин се забавя храносмилането и води до повишена ферментация, отделянето на газове и удължава престоя на храната в храносмилателната система.

Често повишено отделяне на газове в червата се наблюдава при неправилно хранене с големи интервали между храненията, поглъщане на големи количества въглехидратна храна и някои специфични продукти. Полезните бактерии в състава на чревната флора, както и потенциално болестотворните бактерии и гъбички, се стимулират при прекомерния прием на прости въглехидрати и захари. Освен, че подобно хранене затормозява храносмилането има и връзка с повишената ферментация и отделяне на газове от удължения ѝ престой в храносмилателната система.

Консумацията на бобови култури, зеле и други храни, които отделят голямо количество газове се свързват с подуването на корема. Реално, всяка храна, която не се понася добре от организма може да доведе до подуване и газове.

Подутият корем може да е признак и за спад в имунитета. Това най-вероятно е свързано с инфекция, причинена от бактерии. При навлизането в дебелото черво те влияят на функциите му. Характерно е появата на нетипична и неприятна миризма в следствие на полепналите по него микроорганизми. Ако страдате от синдром на раздразненото черво – подуването ще е съпроводено от диария и болки. Възможно е да се дължи също така на специфично заболяване на храносмилателната система. Най-често се говори за колит, гастрит, ентерит и панкреатит. Ако коремът Ви системно се подува след хранене, и е съпроводено от силни болки се консултирайте със специалист, за да избегнете задълбочаване на състоянието.

Полезни съвети как да се справите с подутия корем

Като начало е много важно да промените хранителните си навици и да откриете, кои са основните продукти, които Ви причиняват неприятните симптоми. Сред най-честите причинители са:

  • Богатите на лактоза – всички продукти на основата на краве, козе или овче мляко
  • Богатите на фруктоза – плодове като круши, ябълки, кайсии, сливи, праскови
  • Някои зеленчуци като – зеля, ряпа, карфиол, чесън, лук, цвекло, ряпа
  • Бобовите култури – боб, грах и леща
  • Зърнени храни като пшеница и ръж
  • Всички подсладители, бялата захар

Специалистите поясняват, че не е нужно да изключите всички тези продукти от менюто си, защото накрая ще се окаже, че организма Ви е лишен от много от необходимите му вещества. Просто трябва да се внимава с количеството, което консумирате и комбинацията на храните.

В основата на този вид хранене, да изключите тези групи храни – е да се използва като лечение при хора, които страдат от подут стомах, газове, запек, болезнено храносмилане. Позитивите са преди всичко здравословни, но скоро ще откриете и промяната, която настъпва в цялостното Ви физическо състояние. Основно правило е че не бива дълго време да се ограничавате от всички тези групи храни. Тества се за няколко седмици една от групите, след това друга и т.н. Целта е да се установи, кои точно храни са рискови за храносмилането Ви и да ограничите само тях. Защото при едни подуването се получава единствено от млечни храни, при други проблема идва от бобовите, при някои само от подсладените продукти и захарта.

Положителното е, че при някои хора с такива оплаквания, премахването на рисковата група храни за период от месец-два, води до промяна на чревната флора и след това дори да ги приемат отново те вече не предизвикват дискомфорт. При тези случаи е добре този режим да се прави веднъж или два пъти годишно. Не бива да се забравя и движението. Леките физически упражнения ще Ви помогнат да преборите подуването и да стегнете коремните мускули.

Организмът има нужда от разнообразно и балансирано хранене. Временното придържане към нисковъглехидратен режим е добро решение при нужда от възстановяване на баланса на тялото. За подобряване дейността на стомашно-чревния тракт и справяне с подутия корем. Погрижете се за себе си и обърнете внимание на сигналите на вашето тяло.

 

Сподели в:

Коментарите са затворени