Оптимизмът е здравословен

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Оптимистите имат по-ниска смъртност от рак, сърдечно-съдови заболявания, удар, белодробни заболявания или инфекции в сравнение с песимистите. Това е доказано от проучване, обхващащо 70 000 жени между 58 и 83 години, като са взети предвид фактори като икономически статус, диабет, високо кръвно налягане и депресия.

Това проучване се нарежда до още над 80, включени в мета-анализ, асоцииращи оптимизма с по-добро здравословно състояние. Оптимистите не просто имат склонност да акцентират върху хубавите страни на живота, а активно се стараят да ги превърнат в реалност. Те водят здравословен живот, защото вярват в това.

Има хипотеза, че оптимизмът е свързан с по-малко негативност, а от там и по-ниски нива на стрес. Въпреки липсата на научни доказателства за влиянието на позитивното мислене върху физиологията, да бъдеш оптимист не е задължително трудна задача. Съвети, които могат да помогнат в последната, включват воденето на списък с неща, за които сте благодарни или да напишете писмо, на някой, на когото сте искрено задължени. Също така не се насилвайте да бъдете щастливи, а окупирайте съзнанието си с решаването на труден проблем, което ще предотврати негативни мисли. А ако нищо от това не помогне, сприятелете се с оптимист.

Опитайте и Вие

Оптимистите са обединени от желанието си да подкрепят един оптимистичен и отговорен подход към живота, работата и обществото, в което всеки един да може да участва активно.

Няколко  идеи как да станем по-добри оптимисти включват:

  • Вижте, че чашата е наполовина пълна.
  • Четете само оптимистични книги.
  • Правете добро на хората около вас.
  • Помнете, че всичко ще бъде наред.
  • Всяка седмица подарявайте по едно цвете на някого.
  • Усмихвайте се повече. Дори и само на себе си.
  • Срещайте се по-често с други оптимисти и положително настроени хора.
  • Сложете си съобщение „Усмихни се“ или „Be happy“, което да се появява, когато си включите мобилния телефон.
  • Опитайте се да направите света около вас мъничко по-добър.
  • Почивайте си – всеки има нужда от това от време на време.
  • Правете каквото можете, за да се получат нещата добре, и ще видите, че наистина ще става така.
  • Използвайте всяка възможност да се радвате на малките неща.
Сподели в:

Коментарите са затворени