Как работи нисковъглехидратната диета-2 част

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Нисковъглехидратната диета има ползи за здравето, които надхвърлят загубата на тегло. В предходна статия от нашия блог, Ви запознахме с въглехидратите и какви са ползите за здравето, като изключите от менюто си така наречените „лоши“ въглехидрати.

Как работи?

Когато приемате по-малко от 50 грама въглехидрати на ден, тялото Ви изчерпва „горивото“ (кръвната захар), което може да използва бързо. Този процес обикновено отнема 3-4 дни. След това организмът започва да използва белтъчините и мазнините за енергия, което може да доведе и до загуба на килограми. Това се нарича кетоза.

Много важно е да се отбележи, че кетогенната диета, се фокусира повече върху загубата на тегло, поради което препоръчваме тя да трае кратковременно. След което е добре дневния прием на въглехидрати да е около 80 грама, или според нуждите на вашето тяло.

Яжте повече мазнини!

Точно така. Консумирането на повече мазнини ще ви помогне да намалите теглото си, да се чувстват по-добре и да живеете по-дълго.

Кои хора прибягват до този режим на хранене:

Хората използват кетогенната диета по-често за отслабване, но тя може да повлия положително на редица здравословни проблеми. Изследвания сочат, че има положителни резултати при хора със сърдечни и мозъчни заболявания и др. Когато се освободите от вредното и включите полезното, тялото Ви бързо се излекува и възстановява.

Правила за спазване на кетодиетата:
  1. Яжте мазнини, това е алтернативен източник на енергия. За предпочитане са растителните мазнини!
  2. Намалете количеството въглехидрати от 30 до 100 грама на ден!
  3. Включете в храната протеини!
  4. Много важно е да пиете много вода!
  5. Спрете с храненията по всяко време. Осигурете 2-3 пълноценни хранения на ден!
  6. Занимавайте се със спорт- бягане или дълги разходки!
  7. Проявете търпение!
Както всяко ограничение кетонната диета има положителни и отрицателни резултати. Нека започнем с положителните.
  • Отслабване и загуба на килограми.

Кетодиетата е призната от повечето спортисти и специалисти по хранене. Тя помага бързо да се отървете от излишните сантиметри и килограми за съвсем кратко време. Кетонните тела обработват мазнините в тялото и те се превръщат в енергия. Резултатът е отслабване. Положителното е, че мускулната маса не се променя и с добре разработена програма е възможно дори да се увеличи. А за хората, които не практикуват активен спорт е препоръчително да контролират приема на мазнини и протеини, като не преяждат с тях. Както и с всеки друг хранителен режим, така и с кетото е важно да обръщате внимание на нуждите на вашето тяло.

Изгубеното тегло след спазване на кетодиета не се връща отново!

  • Постоянно усещане за ситост.

Тъй като в основата на храненето са висококалорийни храни, ще забравите за проблема с глада. При тази диета с нисък прием на въглехидрати, нивото на инсулина, което е отговорно за желанието за хапване, намалява. Това ви помага да се концентрирате върху ежедневните задачи и да не мислите за храна постоянно.

Както вече споменахме нисковъглехидратното хранене има ползи за здравето, които надхвърлят загубата на тегло.Изследвания на хора, които страдат от някои от най-честите заболявания в наши дни, стават повод да се замислим за ползите от режима.

При рак:
  • Инсулинът е хормон, който позволява тялото Ви да използва или съхранява захар като източник на енергия. С кетогенната диета, изразходвате бързо това гориво, така че не е нужно да го съхранявате. Това означава, че тялото Ви започва да се нуждае и да образува по-малко инсулин. Ниските му нива предпазват от някои видове рак и намаляват растежа на раковите клетки.
При сърдечни заболявания:
  • Изглежда странно, че диета, която изисква повече мазнини може да повиши „добрия“ холестерол и да намали „лошия“, но този вид хранене е свързан точно с това. Това може да се дължи на по-ниските нива инсулин, което е резултат от тази диета и по този начин пречат на организма да произвежда повече холестерол. Това означава, че е по-малко вероятно да имате високо кръвно налягане, сърдечна недостатъчност или други сърдечни проблеми.
Превенция и контрол на диабет:
  • Продуктите, използвани в кетоза, помагат да се намали кръвната захар. Устойчивостта на инсулин води до диабет тип две. Но задължително е да се консултирате с лекар преди всяка промяна на режима на хранене. На тези с наследствено предразположение към диабет, препоръчваме да се придържат към диета с ниско съдържание на въглехидрати.
Лечение на епилепсия:
  • Точно тази диета се използва в практиката на лечение на епилепсия при деца. Но отново е много важно да се консултирате с лекаря си, за да установите кое е правилно за вас и вашето дете. За епилептиците , предимството е, че като-диетата може да намали степента на прояви на болестта, честотата на атаките и да намали приема на лекарства.

Освен ползите за вашата фигура, кетодиетата подобрява вида на вашата кожа. Това, което ядем, засяга здравето на кожата. Постоянното използване на въглехидрати и млечни продукти оказва негативно влияние върху вида на вашата кожа. По-ниските нива на инсулин, до които води кетодиетата, могат да доведат до спиране на акнето.

Странични ефекти:

По-често срещаните, не са сериозни: може да се появи запек, малко ниска кръвна захар или лошо храносмилане. Доста по-рядко, нисковъглехидратната диета води до камъни в бъбреците или високи нива на киселинност е тялото. Други странични ефекти включват „кето грип“, който може да се изразява в главоболие, слабост и раздразнителност, лош дъх и умора.

Диета с грижа:

Ако решите да се отдадете на този хранителен режим, е добре да приемате висококачествени хранителни добавки. Добре е да включите мултивитамини, пробиотици и най-вече омега-3.

Ако страдате от диабет, сърдечни заболявания или високо кръвно налягане, или ако имате други здравословни проблеми, правете бавно промените в режима си на хранене и само след консултация с лекар.

Сподели в:

Коментарите са затворени