Здраво сърце? Ето какво да ядете. Част втора

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Може да прочетете част първа тук.

Авторите дават отговори на някои често срещани въпроси и противоречия.

Яйца и холестерол: В последно време източници твърдят, че консумирането на храни с високо съдържание на холестерол не води до увеличаване му в кръвта. Много от тях обаче пропускат препоръката да се консумира възможно най-малко от него. Това е така, защото само при висок прием, ефектът върху холестерола в кръвта намалява. При по-ниски нива на прием, холестеролът в кръвта се увеличава успоредно с този в храната.

Растителни мазнини: Видът на мазнини в различни растителни масла варира в широки граници. Тропическите масла, като кокосово и палмово, са с особено високо съдържание на наситени мастни киселини, докато маслото от рапица, зехтин и слънчогледово олио са с високо съдържание на по-здравословните ненаситени мастни киселини. Основно правило е, че маслата, които са твърди при стайна температура (кокосово и палмово) увеличават риска за сърдечно-съдови заболявания. Най-здравословен е зехтинът, последван от други течни масла.

Ядки: Те са чудесен начин да получите протеин на растителна основа. Въпреки че съдържат ненаситени мастни киселини, трябва да се консумират в ограничени количества.

Прясно изцедени сокове: Както отбелязват авторите на ревюто, фрешовете стават все по-популярни. Макар да е удобен начин да получите вашия прием на плодове и зеленчуци, сокът е богат на калории, особено ако добавите захар или мед към него. Яденето на цели плодове и зеленчуци е препоръчително, тъй като фибрите възпрепятстват рязкото повишаване на кръвната захар. Ако обаче не приемате достатъчно плодове и зеленчуци, прясно изцедените сокове са алтернатива, с която да си ги набавите.

Сподели в:

Коментарите са затворени